bubbles020 5300 393

<Borstoperaties
vanaf €  4250,-
  soms verzekerd

Als je comfortabel in je lijf zit, straal je dat uit! Borsten zijn mooi, maar je wilt er geen last van hebben.

Jij weet het beste waar jij je prettig bij voelt, dus jouw wensen staan centraal als je bij Kliniek Amstelveen kiest voor een borstverkleining. Een borstverkleining kan ervoor zorgen dat jouw borsten weer mooi in verhouding zijn met de rest van je lijf. Onze esthetisch plastisch chirurgen kunnen je daarbij adviseren over wat het beste bij jouw lichaam past.

Stappenplan
Voorbereidingen
Tijdens de ingreep
Na de ingreep
Risico's
Resultaat

Stappenplan

1   Afspraak

Als je een afspraak maakt, kun je binnen drie weken terecht bij een van onze plastisch chirurgen. Er volgt een intakegesprek waarbij we kijken wat jouw wensen zijn. Dan kunnen we zelfs met de unieke Crisalix software zien hoe je eruit komt te zien na de ingreep. Je krijgt een printje mee naar huis zodat je er thuis nog eens goed over kunt nadenken.

2   Ingreep

De ingreep kan binnen twee weken na het intakegesprek plaatsvinden.

3   Rust

Na de ingreep doe je twee weken rustig aan. Herstellen van een operatie is belangrijk, geef jezelf de tijd en de rust om bij te komen!

4   Controle en verwijderen hechtingen

Twee weken na de ingreep kom je terug zodat we even kunnen zien hoe het met je gaat en om de hechtingen te laten verwijderen.

5   Eindcontrole

Drie maanden na de ingreep willen we je nog even zien voor een eindcontrole. We checken of alles goed is hersteld en of je blij bent met het eindresultaat.

Voorbereidingen

1   Vervoer

Omdat je zelf niet naar huis mag rijden of fietsen na een operatie, is het belangrijk dat iemand je brengt en haalt. Je moet dus zelf even zorgen dat dat geregeld is.

2   Medicijnen

Gebruik je bloedverdunnende medicijnen? Vertel dit altijd aan de plastisch chirurg. Vraag aan je arts van wie je de bloedverdunnende medicijnen krijgt of je tijdelijk mag stoppen met deze medicijnen. Jouw voorschrijvend arts vertelt je dan hoeveel dagen je voor de operatie met de bloedverdunnende medicijnen moet of kunt stoppen. We willen dit zo goed mogelijk in overleg met jouw en je arts doen, zodat we niet onnodig risico’s lopen.

3   Ziekte

Koorts of griep de dag voor de operatie? Bel dan even met de Kliniek! Jouw arts beslist dan of de operatie door kan gaan of uitgesteld wordt.

4   Cosmetica & Verzorgende producten

Natuurlijk wil je er altijd goed verzorgd uit zien, maar op de dag van de operatie mag je geen producten te gebruiken voor de verzorging van je huid. Dat geldt ook voor make-up.

5   Alcohol

Misschien ben je gespannen voor de operatie, maar toch mag je de dag ervoor (en op de dag zelf natuurlijk) geen alcohol drinken! Gebruik van alcohol geeft namelijk kans op nabloeden van de wond.

6   Aftekenen

Voor de operatie tekent jouw chirurg het behandelplan op je borsten.

Tijdens de ingreep

1   Open maken van de huid

2   Verwijderen van het teveel aan huid- en borstweefsel

3   Verplaatsen van het overgebleven borstweefsel zodat er weer een mooie vorm ontstaat

4   Hechten

Operatieduur van ongeveer 2 uur

Na de ingreep

1   Pleisters

Na de ingreep heb je twee pleisters aan de onderkant van je borsten en word je naar de uitslaapkamer gebracht om bij te komen.

2   Drains

Je mag dezelfde dag nog naar huis. Wanneer je drains hebt, kom je een paar dagen later terug, waarbij de tape en drains worden verwijderd.

3   Sport BH

Je draagt na de ingreep zes weken lang een sport BH.

4   Douchen

De wonden mogen nat worden onder de douche wanneer de drains verwijderd zijn

5   Pijn

De eerste dagen zijn de borsten en omgeving pijnlijk, dit houdt maximaal twee weken aan. In deze twee weken doe je rustig aan om van je operatie te herstellen. Geef jezelf de tijd en rust om bij te komen!

6   Medicijnen

Al je wilt, kun je vier keer per dag twee paracetamol van 500 mg innemen.

7   Oplosbare hechtingen

Na een borstverkleining krijg je oplosbare hechtingen.

8   Bewegen

Voorkom minimaal twee weken drukverhogende momenten zoals bukken en zwaar tillen.

9   Littekencrème

Zes weken na de ingreep mag je beginnen met het smeren van littekencrème

Risico's

1   Veilige ingreep

Een borstoperatie is een veilige ingreep die in Kliniek Amstelveen meer dan 1000 keer per jaar wordt uitgevoerd.

2   Algemene operatierisico's

Nabloeding, infectie, vochtophoping, trombo-emboliën, vertraagde wondgenezing en ontsierende littekenvorming zijn risico’s van een operatie.

3   Specifieke risico's

Na een borstverkleining kan er tijdelijke gevoelsverandering van de tepels ontstaan.

4   Opengaan van de wond

Bij het te vroeg verwijderen van de pleisters of de hechtingen kan de wond open gaan. Laat daarom de pleisters en hechtingen zitten tot de controle twee weken na de ingreep.

5   Symmetrie

Zoals bij iedere dubbelzijdige ingreep is absolute perfecte symmetrie niet te garanderen. Gelukkig niet, want in de natuur is niets absoluut perfect symmetrisch.

Resultaat

1    Resultaat

Pas na circa een jaar kan het definitieve resultaat worden beoordeeld.

2   Duurzaam

Een borstverkleining is een behandeling met een duurzaam, blijvend resultaat.

3   Invloed van de tijd

Het is echter wel zo dat een borst onder invloed van tijd, zwaartekracht, gewichtsschommelingen en -veranderingen in de hormoonhuishouding kan veranderen.

Contact & Adres

Kliniek Amstelveen
Groenhof 113
1186 EX
Amstelveen

Tel: 020-5300 393
E-mail: info@kliniekamstelveen.nl

Openingstijden:
Weekdagen 9:00 - 17:00 uur

Stuur ons een bericht
Dit is geen geldig e-mail adres
Doe een contact aanvraag
Contact Aanvraag
Dit is geen geldig e-mail adres

Meer info

Ik begrijp het

Met deze informatie kunnen wij de pagina's aanpassen en onze bezoekers beter van dienst zijn.