bubbles020 5300 393

<Genitale Chirurgie

Sinds 2010 is dr. Refaat B. Karim bezig met de behandeling van besneden vrouwen (VGV: Vrouwelijke Genitale Verminking). Dit initiatief komt van plastisch chirurg Refaat B. Karim en gynaecoloog Judith Dekker. In Nederland zijn reconstructieve operatie bij vrouwen die besneden zijn nog een nieuwe ontwikkeling. Tijdens de reconstructieve operatie worden reeds bestaande technieken uit de genitale chirurgie toegepast. Bij een reconstructieve operatie worden de uitwendige, vrouwelijke geslachtsorganen die tijdens de besnijdenis zijn weggesneden, opnieuw gecreëerd.

Stappenplan
Voorbereidingen
Tijdens de ingreep
Na de ingreep
Risico's
Resultaat

Stappenplan

1. Afspraak met Dr.Karim
    U maakt een afspraak voor een intakegesprek met dr. Refaat B. Karim, plastisch chirurg. Tijdens dit gesprek adviseren wij u om ook een vertrouwenspersoon mee te nemen. Dr. Karim zal worden geassisteerd door Mevr. Nicole Receveur, Dokters-Assistente en Genitale Reconstructie-Consulente
  2. Vervolgafspraak
    Indien gewenst vind er een paar weken later nog een gesprek plaats, mogelijk adviseren wij u om ook met een gynaecoloog en/of psycholoog een gesprek te hebben
  3. Ingreep
    De ingreep kan binnen twee weken na het intakegesprek plaatsvinden
  4. Rust
    Na de ingreep moet u een twee weken rustig aan doen
  5. Controle en verwijderen hechtingen
    Twee weken na de ingreep komt u terug voor controle
  6. Eindcontrole
    Drie maanden na de ingreep komt u terug voor een eindcontrole

Voorbereidingen

• Vervoer
    Voor de dag van de operatie regelt U vervoer naar Kliniek Amstelveen en weer naar huis. U mag niet zelf naar huis rijden of fietsen na de operatie.
  • Medicijnen
    Gebruikt u bloedverdunnende medicijnen? Vertel dit altijd aan uw plastisch chirurg. Vraag aan uw arts van wie u de bloedverdunnende medicijnen krijgt of u tijdelijk mag stoppen met deze medicijnen. Uw voorschrijvend arts vertelt u dan hoeveel dagen u voor de operatie met de bloedverdunnende medicijnen moet of kunt stoppen.
  • Ziekte
    Heeft u de dag voor de operatie koorts of griep? Belt u dan belt u met de kliniek. Uw arts beslist dan of de operatie kan doorgaan of uitgesteld wordt.
  • Cosmetica & Verzorgende producten
    Op de dag van de operatie gebruikt u geen producten voor de verzorging van uw huid op uw gezicht. Ook gebruikt u geen make-up.
  • Alcohol
    Drink geen alcohol 1 dag voor de operatie. Gebruik van alcohol geeft kans op nabloeden van de wond.

Tijdens de ingreep

• Aftekenen
  • Vrijprepareren clitorisstomp
  • Hechten
  • Operatieduur van ongeveer 1 uur

Na de ingreep

• Verkoelend verband
    U krijgt een verkoelend verband op het geopereerde gebied en u wordt naar de uitslaapkamer gebracht om bij te komen
  • Naar huis
    U mag dezelfde dag nog naar huis
  • Douchen
    De wonden mogen nat worden onder de douche wanneer de drains verwijderd zijn
  • Pijn
    De eerste twee weken kunt u pijn hebben tijdens plassen en lopen
  • Medicijnen
    - Synapause E3-crème moet 3 weken lang, vanaf dag 2, 1 keer per dag in een dunne laag op en rondom de wond worden aangebracht
    - Lidocaïne Vaseline crème moet 3 dagen lang, drie keer per dag in een dunne laag, op de wond worden aangebracht en zonodig kunt u 4 keer per dag 2 paracetamol van 500 mg nemen
  • Oplosbare hechtingen
    Na een genitale reconstructie krijgt u oplosbare hechtingen
  • Rust
    Neem minimaal 2 weken rust en voorkom drukverhogende momenten zoals bukken en zwaar tillen

Risico's

• Veilige ingreep
    Een genitale reconstructie is een veilige ingreep, die in Kliniek Amstelveen tientallen keren per jaar wordt uitgevoerd
  • Algemene operatierisico's
    Nabloeding, infectie, trombo-embolieën, vertraagde wondgenezing en ontsierende littekenvorming
  • Specifieke risico's
    tijdelijke gevoelsverandering van de clitoris
  • Opengaan van de wond
    Bij het te vroeg verwijderen van de hechtingen kan de wond open gaan. Laat daarom de hechtingen zitten tot de controle afspraak

Resultaat

• Welkom
    Een genitale reconstructie is een ingrijpende ingreep, voor lichaam en geest, het is heel erg belangrijk dat u laagdrempelig met ons contact opneemt
  • Resultaat
    Pas na circa een jaar kan het definitieve resultaat worden beoordeeld

Contact & Adres

Kliniek Amstelveen
Groenhof 113
1186 EX
Amstelveen

Tel: 020-5300 393
E-mail: info@kliniekamstelveen.nl

Openingstijden:
Weekdagen 9:00 - 17:00 uur

Stuur ons een bericht
Dit is geen geldig e-mail adres
Doe een contact aanvraag
Contact Aanvraag
Dit is geen geldig e-mail adres

Meer info

Ik begrijp het

Met deze informatie kunnen wij de pagina's aanpassen en onze bezoekers beter van dienst zijn.